Jak vydává desky české vydavatelství Minority Records?

Soustředí se především na vydávání hudby na vinylu a alba lisují v německé lisovně Pallas Group GmbH ze speciálního PVC granulátu s nejnižším šumem na trhu – české hudební vydavatelství Minority records, které sídlí v Praze. V tomto článku vám ho představíme a podíváme se i na jedno vizuálně i zvukově zajímavé album, které u nich vzniklo.

foto: Pallas Group

O tom jak se vinyl vyrábí jste si mohli přečíst už v jednom z našich starších článků (zde). Minority records vydalo první titul před 25 lety a nyní alba lisuje v německé lisovně Pallas Group GmbH založené již v roce 1948 a to už od roku 2006. Také využívá služeb externích společností převážně také v německu a to k výrobě matric pro lisování. Na jejich vinylech můžeme slyšet žánry od elektronické hudby až po jazz a Pod Minority record je plno zajímavých umělců a kapel, mezi nimi například Manon Meurt nebo Floex. Tento v Čechách velmi respektovaný label vlastní Dan Dudarec.

foto: Pallas Group

Minority records nám zaslali nové album FloexePapetura Soundtrack a my se s vámi na něj teď společně podíváme.

FloexPapetura Soundtrack

Toto album je soundtrackem k logické adventuře Papetura polského vývojáře Tomasze Ostafina, která je kompletně vytvořena animováním vyrobených objektů z papíru. Vinyl je v obalu na kterém můžeme toto papírové prostředí vidět. Příjemným překvapením jsou také tři printy, na kterých je opět zachycen papírový svět. Samotný vinyl je průhledný a v gramofonu vypadá prostě nádherně. Toto album je velký zážitek už při rozbalování a prohlížení. Vizuálně je to opravdu pastva pro oči a hudební obsah je minimálně stejně skvělý.


Původně chtěl Tomasz použít Floexovu již složenou hudbu, ale nakonec vznikla plnohodnotná spolupráce. Intenzivně společně na projektu pracovali poslední tři roky, v kontaktu ale byli ještě daleko déle. Thomasz si vše kromě hudby vytvářel sám a tak celý proces trval několik let. Hráče a hlavní postavy pojmenovanými Pape a Tura papírovým světem Ostafinových životních prožitků provází hra světla a stínu v kombinaci s Floexovým hudebním doprovodem. Celek také dotváří violoncello Tomáše Jamníka a housle Evy Jamníkové.
Pro Floexe to nebyl první herní soundtrack, na tomto konkrétním se ale posouvá k rozhraní ambientu a neoklasické hudbě. Soundtrack i sám o sobě buduje silnou atmosféru.


Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *